Viata a devenit foarte simpla in ultimele doua decenii. Comunicam cu toate persoanele dragi indiferent de distanta la care ne aflam unii de altii sau de fusul orar, aflam informatiile mai rapid ca niciodata, chiar coplesitor si suntem scutiti de drumurile obositoare la magazine, totul fiind la un click distanta. Totul s-a digitalizat si practic, aproape ca nu mai existi daca nu poti fi gasit de catre Google. Acum ca ai aflat acest “secret”, trebuie sa te intreb, antreprenorule, afacerea ta este prezenta online? Afacerea ta exista ?
In continuare iti vom explica de ce este mai important decat aerul sa ai un magazine online pentru afacerea ta.
Dupa cum iti povesteam anterior, trebuie sa fi prezent in mediul online. Poti avea cea mai buna marfa de pe piata sau poti sa prestezi cele mai calitative servicii, insa in zadar, daca nu fructifici aceste avantaje la potentialul lor maxim si prin cele mai bune intermedi. Poate vei fi surprins sa afli ca tranzactiile online sunt prima optiune a cumparatorilor. Desi, vezi oameni in magazine, in mall si pe la boutique, acestia aleg prima data sa consulte un magazine online sau pareri ale altor consumatori. Asa ajung oamenii din ziua de astazi in magazine, in prima faza verifica produsul online, isi formeaza o parere si apoi apare decizia de a continua sau nu cu procesul de cumparare. Si daca lumea nu te gaseste, de unde stie ca existi ? Tocmai, nimeni nu va sti.
Suntem 100% siguri ca vei vinde mult mai mult. Spunem asta in principal datorita unei teorii logice si testate. Prapastia dintre oamenii care cumpara exclusiv online si cei care nu o fac deloc, se adanceste din ce in ce mai mult si a inceput sa se contureze doua categorii clare. Acum, privind lucrurile simplu, daca vei avea doar un magazin fizic vei acoperii doar plansa potentialilor clienti care vin efectiv sa cumpere din spatiul tau commercial si vei ignora total cealalta categorie. Cea mai mare greseala pe care o poti face.
Categoria oamenilor care comanda totul de pe internet este independenta in procesul de achizitionare. Ei nu sunt conditionati de variabile precum vreme, drumul care trebuie parcurs, programul de la job sau fusul orar, insa in cealalta parte toate acestea pot reprezenta probleme serioase si pot reprezenta pierderi de bani pentru comerciant. 53% dintre românii cu access la internet, adică aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat în ultimul an cumpărături online cel puțin o dată pe lună. In anul 2019, sectorul de e-commerce din Romania a depasit pragul de 4,3 miliarde de euro si inregistreaza cresteri in fiecare an. Iata cifre spectaculoase pentru Romania pe care ar fi pacat sa le ignori. Practic te vei auto sabota si nu iti vei da sansa sa vinzi mai mult.
Conform studiilor principalele motive pentru care românii aleg să cumpere online sunt diversificate. Astfel, 70% dintre respondenții studiului aleg un magazin online pentru a economisi timp, iar 50% dintre romani prefera shopping-ul online pentru varietatea mare de produse gasite și posibilitatea de a compara ușor ofertele de la diferite magazine. De asemenea, 48% dintre cumparatorii online cred ca preturile sunt mai accesibile in mediul online, in timp ce 46% dintre acestia spun ca si-au gasit produsul dorit doar pe internet. Comoditatea achizitiilor online este un alt criteriu important pentru 40% dintre respondenti.
Exista o zicala conform careia oamenii se intorc intotdeauna unde au fost fericiti. De multe ori cumparaturile ne fac fericiti, asadar trebuie sa ii facem pe cumparatori sa se intoarca din nou. Acesta este un mare avantaj al magazinului online – oricine poate reveni oricand doreste si se poate gandi si razgandi de nenumarate ori. In timp, cu intoarcerea a tot mai multa lume se ve crea involuntar o comunitate fara sa iti dai seama. Vei contribui la formarea acestei comunitati prin plasarea de articole care sa prezinte interes, descrieri laborioase ale produselor sau materiale grafice captivante. Spre exemplu poti lasa deschisa sectiunea de comentarii care poate devenii un mic forum. Astfel, tot mai multi oameni vor petrece timp pe magazinul tau online si va incepe o fidelizare naturala a acestora, devenind sursa constanta de “cumparaturi”.
Stim ca te-am facut curios si iti recomandam sa consulti urmatoarele pachete.
SC Consulting Active Targeting SRL CUI: 47776254
J38/248/2023
Str. Aleea Nuci Bl. 30 Ap. 6
Ramnicu Valcea, Romania